3 februari 2014

[Archief: 07-02-2013] Raad stemt voor parking Loverstraat

NEDERWEERT – De gemeenteraad van Nederweert heeft dinsdagavond met een nipte meerderheid voor de aanleg van een parkeerplaats aan de Loverstraat in Nederweert gestemd. De VVD (3 zetels) en CDA (6 zetels) stemden voor. Alle andere raadsfracties uitten hun twijfels over het voorstel om aan de Loverstraat vijftig parkeerplekken aan te leggen. De partijen willen onderzocht zien of er geen mogelijkheid bestaat langparkeerders te weren uit het centrum. De parkeerproblemen in het centrum en aan de Loverstraat ontstaan vooral doordat personeel van de gemeente, Rabobank en andere ondernemingen hun auto de hele dag laten staan. De raad wil dat langparkeerders min of meer gedwongen worden hun auto bij sporthal De Bengele neer te zetten.

Wethouder Hubert Mackus gaf aan dat de gemeente met het instellen van een blauwe zone in het centrum, de langparkeerders juist de omliggende wijken in zou sturen, omdat ze De Bengele te ver weg vinden liggen. Hij beloofde nog eens naar alternatieven voor hetlangparkeren te kijken. Verder vroeg met name JAN zich af of de parkeerplaats aan de Loverstraat straks wel past in het masterplan; de grote renovatie van het centrum van Nederweert en Budschop, zeker omdat de Action-winkel maar voor vijf jaar in het pand van Wijen ontheffing krijgt. PvdA was verbolgen over het feit dat voor de parking groen moet wijken.

Bron: Dagblad de Limburger 07-02-2013